سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نشانههای مشکلات باتری خودرو

یکی‌از اجزای اساسی سیستم ترمز خودرو لنت‌ها می باشند که در تماس با روتور یا این که دیسک و با ساخت و ساز اصطکاک منجر کاهش سرعت وسیله نقلیه و توقف آن می گردند. لوازم یدکی برلیانس لنت‌های ترمز از محصول مواد مقاوم به حرارت می‌باشند و نقش مهمی در ایمنی خودرو بازی می‌نمایند. قبلا مقاله‌ها متنوعی در قضیه کیفیت تشخیص لنت ترمز اصل از تقلبی، انگیزه سوت کشیدن و کیفیت بده بستان لنت ترمز و روتور را منتشر کرده‌ایم ولی هم‌اینک میخواهیم علامت های تک تک شدن لنت ترمز را نظارت نماییم.

نشان های مجموع شدن لنت ترمز جلو
در خودروهای مجهز به ترمز دیسکی از لنت‌های کوشش به کارگیری می گردد که اما تحت عنوان قطعه‌ای مصرفی ارتفاع قدمت مشخصی دارا‌هستند. فاکتورهایی همانند استایل رانندگی و ترازو به کارگیری از سیستم ترمز روی ارتفاع قدمت لنت‌ها تأثیر بی واسطه دارا‌هستند و بعداز مشاهده این آیه ها می‌بایست نسبت به ردوبدل آن ها مبادرت فرمایید.

صدای غیر مطلوب ترمز خودرو
بدیهی‌ترین علامت تک تک شدن لنت ترمز خودرو به گوش وصال صدای سوت خواهد بود. توجه داشته باشید که اکثر لنت‌های ترمز مهم مدرن با نشانگرهای استهلاک فابریک ساخت و ساز میگردند به‌ سیرتکامل‌ای که با مجموع شدن قطعه موردبحث صدای سوت ناخوشایندی به گوش خواهد رسید. این نشانگرها در واقع صفحه ها فلزی ظرافت می‌باشند که در بالای لنت‌ها بکار می روند و هنگامی که لنت به نقطه پایان قدمت خویش میرسد این فلزات با روتور یا این که دیسک تماس پیدا می‌نمایند و صدای سوت بلند گردیده از آنان در معنای فرا وصال مجال بده بستان خواهد بود.

ارتقا مجال و مسافت توقف خودرو

یکی از دیگر از آرم های مجموع شدن لنت ترمز خودرو را می‌اقتدار کاهش سعی سیستم ترمز و ارتقا مجال و مسافت توقف دانست. درصورتی‌که لنت‌ها به نقطه پایان رسیده باشند بضاعت و توان کمتری در ساخت و ساز اصطکاک با روتور خواهند داشت و به همین خیال خودرو همچون گذشته متوقف نخواهد شد که‌این فرمان ریسک ایمنی بالایی داراست.

کشیده شدن امر به یک سمت در طی ترمز به چنگ آوردن
لنت‌های خودرو مدام به‌شکل موازی مستهلک نمی شوند و برخی اوقات لنت ترمز یک طرف سریع‌خیس کل می شود. در‌صورتی‌که اینگونه چیزی چهره دهد خودرو شاید در حین ترمز دریافت کردن اندکی به یک سمت کشیده گردد. درصورتی‌که اینگونه مشکلی رفع نشود فشار متعددی روی امر وارد شود. ولی اعتنا نمائید ضرورتاً لنت‌ها صرفا عامل کشیده شدن امر به یک سمت نیستند و عواملی همانند فشار باد لاستیک، کالیپر ترمز معیوب و… نیز میتوانند روی آن تأثیر بگذارند.

لرزش پدال ترمز
یک کدام از انگیزه‌های لرزش پدال ترمز می تواند کل شدن لنت‌ها باشد. این قطعات معمولاً با نوعی رزین خاص به یکدیگر متصل می باشند و با استهلاک هر لنت این چسب کار کشته داغ گردیده و از میان می‌رود. در اوضاع ایده آل رزین حافظه گردیده لایه‌ای را روی سطح دیسک به وجود خواهد آورد ولی در صورتیکه لنت‌ها داغ گردیده باشند شاید رزین به‌شکل یکپارچه روی روتور قرار نگیرد که در غایت باعث به لرزش پدال ترمز شود.

صدای خرخر ترمز
مثلا آرم های مجموع شدن لنت ترمز می‌قدرت به صدا و شم خرخر در ترمز اشاره نمود که در شکل عدم اعتنا به ردوبدل لنت‌ها جراحت متعددی به بقیه اجزای سیستم ترمز به ویژه دیسک‌ها وارد شود.